Nyopererad och vänsterhänt


Japp nu va de över, operationen är klar och allt gick som de skulle! Vad jag vet iaf :O

Här kommer en onödigt lång beskrivning av vad jag gjort idag:
Gips blev de inte vilket känns skönt, istället har jag bandage och mitella. De va verkligen en upplevelse, det må  jag säga! Det börjar med att jag sover som en kratta på natten innan och fick stoppa i mig en ipren för att åtminstonde få sova lite. När jag kommer dit fick jag starta med att tvätta min högerhand i 10 min!! Efter då 10 minuters tvättning av min hand så skule jag vilja påstå att den verkligen va ren! Sen va det dax att byta om till de sexiga opertionskläderna som  bestod av strumpor som gick halvägs upp på låren, en skjorta i storlek för stor, en morgonrock och en grön mössa. Precis en sån mössa som läkarna och sköterskerna har xD Sen skulle jag pallra iväg till ett rumm för att få dropp, soppa imig piller, läsa skvallertidningar, bli målad på och bli utfrågad om min hälsa. Efter det var det äntligen dax för operation. När jag kom in i operationssalen så va allt verkligen så där grönt som det är på film! Väl på det smala operationsbordet blev jag sövd med både syrgas och narkos. Det sista jag kommer ihåg är att jag sa något i stil med "Nu blev jag snurrig i huvudet". När jag sedan vaknade upp är det ända jag kommer ihåg va att jag svamla något om att jag sovit bra och tänk om man skulle sova så varje natt. Mycket riktigt va det så, när jag skulle åka hem så berättade sköterskan att jag hade sagt: "Jag har sovit hela natten!".
Det som gjordes under operationen var att de skar upp ca 1 dm på höger överarm och särade på två muskler som satt alldeles för tätt ihop. Om 2 veckor ska jag tillbaks och ta bort stygnen och om 4-6 veckor är jag tillbaks i bassängen igen!


Så numera är jag alltså vänsterhänt i några veckor framöver. Det kommer bli intressant att se hur de kommer bli i skolan med allt och skriva så. Jag menar, jag kan ju inte ens hålla en penna med vänsterhanden :O ! Ska hur som helst till skolan imorn och kolla upp hur jag ska göra, även fast jag kanske inte går på några lektioner. Det beror lite på hur trött jag känner mig. Sköterskan avrådde mej från det eftersom jag helt plötsligt bara kan bli akut trött, så vi får se. Övrigt imorn är det som händer är att jag ska klippa mej, åka till träningen och visa att jag lever och eventuellt på kvällen ska jag hem till Angelica, också det  beronde på hur jag mår.

De här blev ett långt inlägg som också tog väldigt lång tíd att skriva eftersom jag bara använder mej av vänster. Ska också nämna att Angelica får en stjärna i himlen av mej idag, för att hon va snäll och skrev ihop mitt kedjesms om  operationen ! Hur skulle jag klara mej utan henne :O

Ha en bra kväll!
Pussilipuss / Krullberta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0