Skadeglädje, den enda sanna glädjen!


Nu ska ni få höra:

Idag när jag cyklade hem från skolan så såg jag två killar som skjutsade på en cykel. De cyklar i en liten uppförsbacke så det ser ut att gå lite trögt, så därför tror jag att den killen som sitter på pakethållaren ska försöka putta på lite med fötterna. Han lyckas inge vidare och de vinglar till rätt ordentligt och han som styr cykeln hoppar av och bara släpper cykeln. Detta innebär ju att han som sitter på pakethållaren, sitter på en cykel som inte hålls i av någon, alltså ramlar han. Han bara tippar bakåt och det ser verkligen askul ut. Självklart är det här något man skrattar åt när man ser det eller hur ? Jag skrattade i alla fall väldigt mycket för mig själv!

En till sak som hände idag, som andra kunnat ha fått sig ett riktigt gott skratt åt (men som tur var inte blev så allvarligt). Jag blev fälld i matsalen! Förstår ni vad det skulle ha inneburit om jag hade ramlat, som jag som väldigt tur va inte gjorde utan jag bara snubblade till lite! Jag hade verkligen skämts ihjäl om jag hade ramlat, men människorna runt omkring mig hade nog haft väldigt roligt! Eller vad tror ni ?


Skadeglädjen, den enda sanna glädjen! Visst stämmer det? Man har ju alltid roligast åt andra!

Pussilipuss / Krullberta


Kommentarer
Postat av: Julia

Skadeglädje är underbart. :)



Haha, ja hamburgaren är skitful. Sitter nog hellre med vantar på mig i så fall.

2009-10-07 @ 08:26:16
URL: http://esiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0